Életmód

Így maradjunk fittek a nyaralás alatt

A június és ezzel együtt a meleg berobbanásával elkerülhetetlenül útnak indulunk és lelkesen látogatjuk a strandokat. Elkezdődött a vakáció, ami gyerekkorunk óta velünk élő belső óra, nem véletlen, hogy pihenni és nyaralni vágyunk.

A nyaralás alatt sokszor hajlamosak vagyunk nemcsak az étkezésünkön, hanem az egyéb tevékenységeinken is gyökeresen változtatni, mondhatjuk úgyis, hogy lazítani.

Ez teljesen érthető, hogy egy kicsit szeretné mindenki elengedni a gyeplőt, kiszakadni a mókuskerékből, a napi rutinból, csakhogy nagyon-nagyon könnyen áteshetünk a lazítással kapcsolatban a ló túloldalára. Először csak egyszer-egyszer, majd előfordulhat, hogy rendszeresen kimaradhatnak azok az edzések vagy aktív időtöltések, amelyeket előtte lelkesen csináltunk, mert mi most inkább a strandon napozunk, jobb esetben úszunk, vagy nyaralni utazunk.

Aktív pihenés

Mit tehetünk annak érdekében, hogy aktívak maradjunk a nyaralás alatt is? Senkit sem bíztatunk arra, hogy keresse fel a helyi edzőtermet (persze egészen nyugodtan meg lehet tenni ezt is). A nyaralás a pihenésé, azonban azt is tudjuk aktívan tölteni úgy, hogy ne vesszen el az, amiért odautaztunk.

Ha nem vízpartra utazunk, akkor fedezzük fel az adott várost, környéket gyalogosan, ne tömegközlekedéssel. Ha viszont víz mellé megyünk, akkor bérelhetünk csónakot, kajakot, kenut vagy SUP-ot, ami egy fantasztikus közösen eltöltött, aktív idő lehet. Vagy menjünk és túrázzunk! Természetesen nem minden külföldi ország és nyaralóhely alkalmas arra, hogy ezt megtehessük, de a rendszeres esti séták is sokat nyomhatnak a latba. Azonban, ha megfelelő a környezet és olyan a táj, ne féljünk felhúzni a túrabakancsot.

Ha nem vagyunk a túrázás szerelmesei, akkor béreljünk biciklit, és jussunk el minél távolabbi strandokra. Például készítsünk egy tervet, hogy melyik nap, melyik strandra látogatunk el, fedezzük fel mi magunk a legjobb partszakaszokat. És természetesen - biztonságos körülmények és tiszta víz esetén -, ha valamit érdemes a vízparton csinálni, akkor az bizony a búvárkodás, sznorkelezés! Ne sajnáljuk az energiát a megfelelő felszerelés biztosításához sem!

Étrend, diéta, nyaralás

Rengetegszer hallottuk a nyaralás szó hallatán, hogy az emberek általában felsóhajtanak a kilók vagy a diétájuk miatt. Sokszor szoktuk ilyenkor poénosan megjegyezni, hogy nem abban a 7-10 napban szoktunk elhízni, hanem az év maradék 355 napján.

Tehát nem feltétlenül baj, ha lazítunk az életmódunkon ebben a 10 napban, de tény és való, hogy nagy károkat tehet, ha nem ismerjük a mértéket, majd a nyaralás végeztével nem térünk vissza az előtte tartott életmódunkhoz.
Gyakoroljuk a mértékletesség elvét!

Javasoljuk, hogy nyaralás alatt is igyekezzünk tartani a mértéket. Együnk vagy igyunk bármit, de szedjünk belőle kisebb adagot, ha pedig több mindent is szeretnénk enni, akkor inkább kóstoló mennyiségeket szedjünk a tányérunkra. Így nem kell kihagyni a finomságokat, de nem is ettük belőle degeszre magunkat.

További jó megoldás lehet, ha kisebb tányérra szedünk az ételből, így az agyunk azt a látványt, vagyis információt kapja, hogy egy teli tányérral szedtünk, miközben az valójában csak egy fél adag. Számos egyéb megoldás létezik még ezeken kívül, például a különböző cukrászdák a világ minden táján készítenek már cukormentes fagylaltokat, süteményeket.

Próbáljuk ki helyi gasztronómia finomságait!

Ha külföldre utazunk, érdemes kicsit elrugaszkodva a megszokottól, más országok tradicionális ételeit is kipróbálni. Számos olyan különleges alapanyag létezik, melyet hazánkban nem használunk, vagy csak nagyon kis mértékben. Az alapanyagok felhasználásának nagyon széles skálája létezik attól függően, hogy mely nép konyhájáról van szó, amely így teljesen új élményeket nyújt az étkezésünkben.

Az olaszok, a görögök vagy akár a spanyolok is, méltán híresek az úgynevezett mediterrán konyháról, amely nagyon változatosan használja az olajbogyót és a belőle készített termékeket. Gyakran másfajta búzából is készítik lisztjeiket, tésztáikat, ami különleges tulajdonságokkal ruházhatja fel a belőle készített ételeket, ezzel megváltoztatva az állagukat, ízüket.

A mediterrán konyhában különböző extraszűz és szűz olívaolajokat használnak, amelyeknek nagyon alacsony a füstpontjuk, ezért az így készült ételeiket csak nagyon rövid ideig tudják hőkezelni. A füstpont az a hőmérséklet, amelyen az adott olaj elkezd füstölni, vagyis égni. A napraforgó olaj füstpontja 232 °C, még egy extraszűz olívaolaj esetében ez 160 °C.  Ezért azzal, hogy sokkal rövidebb ideig főzik, sütik, pirítják az ételeiket, azok sokkal kevesebb zsiradékot is szívnak magukba, ami kevesebb kalóriát is jelent.

Használjunk otthon is olívaolajat!

A Floriol Kevert Olívaolaj és a Floriol Extraszűz Olívaolaj használata kiváló választás, ha otthon is szeretnénk mediterrán típusú ételeket készíteni.

A Floriol Kevert Olívaolaj finomított olívaolajból és szűz olívaolajból álló olívaolaj, amely finomításon átesett olívaolajat és közvetlenül olajbogyóból előállított olajat egyaránt tartalmaz. Ennek köszönhető a különlegesen lágy olívaolaj keverék, amit könnyű ételek elkészítéséhez ajánlunk. Ezek az ételek pedig fontos részét képezhetik egy változatos, kiegyensúlyozott és tudatos étrendnek. A Floriol Kevert Olívaolaj összetételének köszönhetően bírja a hevítést, így sütéshez, pirításhoz, főzéshez is használhatjátok.

A Floriol Extraszűz Olívaolaj közvetlenül az olajbogyókból, kizárólag mechanikai eszközökkel előállított olaj, amely első osztályú alapanyagot biztosít a változatos étrendhez. Közvetlenül olajbogyókból, kizárólag mechanikai eszközökkel előállított első osztályú olívaolaj, kiválóan alkalmas mediterrán jellegű ételek készítéséhez; elsősorban salátákhoz, zöldségekhez, öntetekhez, majonézhez és különböző hideg ételekhez ajánlott.

Jó tanácsok nyaraláshoz

Tehát ha nyaralni megyünk:

1. Legyen aktív időtöltés a programban; pl. túrázás, búvárkodás, biciklizés, csónakázás, kenuzás, vagy gyalogos városnézés!
  2. Együnk bármit, de tartsunk mértéket!
  3. Kóstoljuk meg a különböző konyhák különlegességeit, rugaszkodjunk el a megszokott ízektől!
Adatkezelési beállítások

Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.