A májusi jóidőnek, és a már-már nyári melegnek köszönhetően ismét előkerül a fiókból a hónapok óta nem látott bikini vagy fürdőgatya, és az ember a tükör előtt ácsorogva szemléli magát, hogy mi történt velünk azóta, mióta nem láttuk egymást.

hogyan-erezzuk.jpg


Sokan esünk ilyenkor kétségbe, mert egy ideje nem nyomja úgy a vállunkat az a teher, hogy hogyan is nézünk ki ebben a bizonyos ruhadarabban.

A dolgunkat egyáltalán nem könnyíti meg a világháló, az újságok vagy a tévé, ahol csupa tökéletes testű férfi és nő rohangál, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga.

Azonban a kinézet nem feltétlenül azonos az egészséggel annak ellenére, hogy e kettő manapság gyakran összemosódik.

Az egészséges test és testkép

Két fontos dolgot érdemes megjegyezni.

1.: Az egészséges test nem nádszálvékony, nincsenek óriási izmai, a testzsírszázaléka nem 10, nem edz heti 10-15 órát, nem tart egész évben olyan diétát, amihez minden étkezést grammra ki kell számolni.

Természetesen az egészséges test nem is elhízott, a testzsírszázaléka nincs 30 felett, nem él mozgásszegény életmódot, nem tart drasztikus diétát, de figyel az étkezésének a minőségére és a mennyiségére. Tehát elmondhatjuk, az egészség nem szereti a szélsőségeket.

2.: Azok az emberek (és testek), akiket és amiket a média közvetít felénk, kizárólag azzal foglalkoznak, hogy hogyan néznek ki. Ahogy nekünk napi 8 órában az a dolgunk, hogy például egy irodában ülve bizonyos dolgokat csináljunk, vagy egy boltban dolgozzunk folyamatosan mozogva vagy épp állva, vagy vezessük a villamost, úgy ők a teljes napot annak szentelik, hogy eddzenek és az étrendjükre figyeljenek.

Tehát szinte irreális elvárásaink vannak magunk és mások felé, ha a médiában közvetített testeket etalonnak tekintjük, avagy egészségesnek.

 

Az önsanyargatás káros és nem célravezető

A világhálón számos olyan beszámolót találhatunk, ahol a sztárok belefáradnak az állandó szigorú diétába és „kiteregetik a szennyest”. Ilyenkor bemutatnak magukról egy képet, ahol olyan fantasztikusan festenek, hogy szinte bármelyikünk gondolkodás nélkül azt mondaná, hogyha úgy nézhetnék ki, most azonnal cserélnék vele.

Ehhez képest a kép alatt a sztárok azt taglalják, hogy bár milyen jól néztek ki anno a képen, mennyire rosszul is érezték magukat közben. Ugyanis ezt az állapotot hosszú távon fenntartani csakis nagyon nagy mértékű önsanyargatással lehetséges. 

Tehát fontos, hogy tudjuk saját határainkat, ne legyenek irreális elvárásaink!

Fontos a rendszeres mozgás

Az egészséges test az, amire figyelünk, amivel foglalkozunk! Nincs belőle két egyforma, így ne is akarjunk másokra hasonlítani. Mindenki egyedi, így mindenki csakis önmagára hasonlít

Hetente legalább 3-4 órát sportoljunk, mozogjunk, amivel karbantartjuk az érrendszerünket, a tüdőnket és megmozgatjuk az izomzatunkat, ízületeinket! Milyen a tökéletes mozgásforma? Nos, mindenkinek más, viszont fontos az alábbi szempontok alapján választani:

  1. Kedveljük e mozgásformát, élvezzük, amit csinálunk és ne kényszer legyen! Ha úgy érezzük nincs ilyen, akkor is válasszuk ki a számunkra legszimpatikusabbat, amiben el tudjuk magunkat képzelni. Ahogy egyre jobban megy majd és belejövünk, úgy fogjuk egyre jobban szeretni!
  2. Hetente legalább 2-3 alkalommal sportoljunk! Lehetőség szerint menjünk olyan társasággal, akik segítik a fejlődésünket, motiválnak, nem pedig visszahúznak.
  3. Egy percig se szégyelljük magunkat, gondoljunk arra, hogy mindenki volt kezdő! Végső soron, azoknak jár a legnagyobb elismerés, akik a legtöbbet fejlődnek magukhoz képest, és akik igazán nagyot változtatnak az életükön.

 

Figyeljünk a kiegyensúlyozott és változatos táplálkozásra!

Ha már ilyen sokat teszünk azért, hogy egészségesebbek legyünk és még jól is nézzünk ki, érdemes minimálisan az ételeinket és az étrendünket is megválogatni.

Rengeteget beszéltünk arról, hogy az egészséges test nem arról szól, hogy egész évben grammra pontosan minden étkezésünket kiszámoljuk. Az egészséges test kialakításában sokszor elegendő, ha egyes alapanyagokat lecserélünk, amelyeket aktívan használunk a konyhánkban.

Lehet szó arról, hogy a hagyományos liszt helyett teljes kiőrlésűt alkalmazunk, natúr és alacsony zsírtartalmú tejtermékeket használunk, vagy akár arról, hogy a megfelelő minőségű növényi olajokkal készítjük ételeinket, például a Floriol étolajokkal és olívaolajokkal. Természetesen nem az a fő cél, hogy csak bő olajban készítsük az ételeinket, hiszen minimális mennyiség is elég lehet, de lényeges, hogy amit adott étel készítéséhez felhasználunk, az legyen olyan olaj, aminek az összetétele is megfelelő.

Íme pár recept, ami jó lehet pl. edzés utáni étkezésként és bátran beilleszthető a kiegyensúlyozott és változatosan kialakított étrendbe:

 

PADLIZSÁNOS QUINOASALÁTA PIRÍTOTT FENYŐMAGGAL

https://www.floriol.hu/recept/padlizsanos-quinoasalata-piritott-fenyomaggal

 

EPRES BANÁNKENYÉR

https://www.floriol.hu/recept/epres-banankenyer

 

SPENÓTOS ÚJKRUMPLI SALÁTA MAKRÉLÁVAL

https://www.floriol.hu/recept/spenotos-ujkrumpli-salata-makrelaval